RSS

Paaseieren breien.

12 Dec

Arne en Carlos. Als je de boeken door bladert die ze hebben gemaakt word je alleen al vrolijk, ik tenminste wel! De kerstballenhype heb ik aan mij voorbij laten gaan omdat ik al genoeg projecten had liggen maar nu moest ik er toch aan geloven. Met het kopen van het Paasbeste boek van ze had ik het idee dat ik ook een beetje de lente in huis haalde.

Word je hier niet heel vrolijk van?

Word je hier niet heel vrolijk van?

In het boek vind je ook nog een patroon voor het maken van Paashazen!

Eigenlijk had ik nog nooit gebreid. De beschrijving gaf aan dat er een heldere brei-uitleg in stond maar voor deze leek viel dat heel erg tegen. Er zijn honderd manieren om je steken op te zetten en om te meerderen en te minderen. Gelukkig bestaat er op internet veel uitleg en na twee mislukte eieren en veel geduld had ik een ei dat  geen gaten had door het minderen. Ook heb ik veel gehad aan de site van Wieke van Keulen. Zij geeft een heldere uitleg van de gebruikte breimethoden. Uiteindelijk heb ik dit kunnen fabriceren:

Zelfgefabriceerde eieren!

Zelfgefabriceerde eieren!

 
Een reactie plaatsen

Geplaatst door op 12 december 2012 in Uncategorized

 

Geef een reactie

 
