RSS

Weckflessen

31 Okt

Vorig jaar zijn in korte tijd zowel mijn opa als oma overleden. Ze hadden een enorme moestuin waar ze het hele jaar uit konden eten doordat er veel groente verdween in de vriezer of de weckfles. Het huis ging de verkoop in maar eerst moest er veel opgeruimd worden, waaronder de weckflessen. Ik heb een hele berg meegenomen naar huis omdat ik hoopte dat ze ooit nog een keer van pas zouden komen.

Maar wat doe je met weckflessen? Ik heb geen grote tuin met groente en fruit om te gaan wekken, ook verdienen de potten niet echt een schoonheidsprijs. Er lag al een tijd een klos Zpaghetti op mij te wachten en toen werd het idee geboren: een hoes voor de weckfles.

Ik heb verschillende maten flessen maar de hoofdmoot bestaat uit flessen van 1,5 en 1 liter en ik heb geprobeerd een hoes te maken die om beide potten past. Er bestaan vele varianten, gehaakt uit vasten, stokjes, dubbele stokjes etc. maar ook kun je variëren in kleur.

Zpaghetti is een restproduct uit de textielindustrie. Hierdoor is niet altijd de goede kleur verkrijgbaar en ook zitten er grote verschillen in het materiaal. Sommige soorten zijn zeer elastisch, anderen bijna niet. Ook zit er verschil in dikte van het materiaal.

Hieronder vind je een aantal foto’s van hoezen die ik gemaakt heb, in verschillende kleuren, haaktechnieken en gebruik.

 
1 reactie

Geplaatst door op 31 oktober 2011 in haken, inspiratie

 

Een Reactie op “Weckflessen

  1. Elfi

    31 oktober 2011 at 21:44

    Über mooi! 🙂
    Hier op de Oudegracht staan de twee flessen ook echt super. Thanks again! Liefs!

     

Geef een reactie

 
