RSS

Mijn labels zijn binnen!

06 Jul

De afgelopen tijd heb ik behoorlijk wat dingen gemaakt zoals kleding, jassen voor weckflessen en gehaakte knuffels en met enige regelmaat geef ik iets weg.  Al die dingen heb ik met zorg en liefde gemaakt en daarom vond ik het tijd worden om mijn creaties te voorzien van labeltjes zodat het ook voor anderen herkenbaar is als “handgemaakt”. En wie wil er nou niet een echte “Brigitta” hebben ;-).

Ik heb de labels besteld bij Cottontrends omdat deze op een bepaalde manier gevouwen kunnen worden en niet zouden rafelen. Ik moet eerlijk bekennen dat het een beetje tegenvalt; ik had geweven, stoffen labeltjes verwacht maar daarentegen kreeg ik plastic-achtige dingen die ik zelf nog moet snijden en vouwen. Maar goed, het feit dat ze niet rafelen is toch wel heel handig voor als je ze eens op een andere manier op je werkstuk moet/wilt plaatsen.

 
2 reacties

Geplaatst door op 6 juli 2011 in amigurumi, haken, naaien, Uncategorized

 

2 Reacties op “Mijn labels zijn binnen!

  1. Karin Voortman

    16 december 2011 at 19:15

    Beste Brigitta,
    ik heb ook labeltjes besteld bij Cottontrends en had ook stoffen labels verwacht, deze plastic achtige labels vielen me ook erg tegen. Ik had de labels voor mijn moeder besteld als kerstcadeautje zodat ze op al haar eigen breisels de labels kan naaien. Ze maakt bijv. kussenhoezen waar ze de naden met de hand aan elkaar naait. Zou dat ook wel kunnen met deze plastic labels? Wat is jouw ervaring hier? Ik dacht voordat ik het aan haar geef moet ik wel weten of het wel werkbaar is voor haar?
    Als vast hartelijk dank voor je reactie.

    Met vriendelijke groet,

    Karin Voortman

     
    • madebybrigitta

      16 december 2011 at 20:00

      Hallo Karin,
      De labels van Cottontrends had ik besteld omdat ze, in tegenstelling tot veel andere, vierkant zijn ipv langwerpig. Voor het naaien met de naaimachine in bv kleding of kussens is het prima en een voordeel is dat je ze zelf op maat kunt knippen omdat ze niet rafelen. Maar… omdat het materiaal best stug is, is het best lastig om ze met de hand te naaien. Ik wilde ze ook graag op mijn weckfleshoezen zetten. Door de stugheid van het label was ik langer bezig met het label erop naaien dan dat ik met het haken bezig was. Ondertussen heb ik via Hollandlabel nieuwe, geweven labels besteld, ze voelen stukken beter maar ik heb ze nog niet uitgeprobeerd. Helaas hebben ze ook een lange levertijd (2-3 weken) waardoor je de kerst vermoedelijk niet meer gaat redden.
      Al met al: voor de naaimachien zijn ze prima, voor het handnaaien zou ik toch anderen aanraden.

      Ik hoop dat je er wat aan hebt! Alvast fijne feestdagen.
      Groet Brigitta.

       

Geef een reactie

 
