RSS

Verliefd!

04 Jul

Een tijdje geleden kwam ik de site van Elisabeth Doherty tegen met daarop onwijs leuke gehaakte beestjes. Het detaileringsniveau van haar creaties is bijna te bizar. Als ik een knuffel haak ben ik daar, afhankelijk van grootte, ongeveer 10 uurtjes mee bezig. Maar als je allemaal bloemetjes met de hand moet maken, kraaltjes moet bevestigen etc. dan kun je daar volgens mij wel 3 keer zo lang mee bezig zijn. Op haar site gourmetamigurumi vind je al een paar van haar werkjes, op Flickr vind je nog veel meer afbeeldingen voor eerder werk van haar.

detail van één van haar poppen

 

Ik ben helemaal weg van het hertje en omdat ik eigenlijk alleen nog maar patroontjes van Christel Krukkert had gehaakt leek het mee voor mijn haaktechniek ook goed om me eens te verdiepen in patronen en technieken van iemand anders. Vorige week heb ik het boekje Amigurumi! Super Happy Crochet Cute van Elisabeth Doherty besteld. De creaties in het boekje zijn qua detail niet te vergelijken met de creaties op haar website en sommige patroontjes heeft ze inmiddels ook verbeterd. Maar qua haaktechnieken ben ik alweer een stuk wijzer!

Ik ben inmiddels begonnen aan het hertje! Hieronder zie je Fawn 2.0 van Elisabeth, hopelijk komt die van mij in de buurt qua schattigheidsgehalte.

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Een reactie plaatsen

Geplaatst door op 4 juli 2011 in haken, inspiratie

 

Geef een reactie

 
